Dansfeestjes en stroopwafels - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Floor Koomen - WaarBenJij.nu Dansfeestjes en stroopwafels - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Floor Koomen - WaarBenJij.nu

Dansfeestjes en stroopwafels

Blijf op de hoogte en volg Floor

15 Mei 2016 | Israel, Tel Aviv

De derde stageweek is alweer van start gegaan. De afgelopen week was een week vol leuke, maar ook met minder leuke gebeurtenissen.
Op stage is het thema 'around the world' van start gegaan, met als eerste land natuurlijk Israël. De hele week werd Israël in het zonnetje gezet en op woensdag was er een groot feest, want de verjaardag van Israël werd gevierd! 68 jaar alweer, van harte en nog vele jaren!
De klas werd omgetoverd tot restaurant en er was een dansfeest. Ik was de gelukkige die een uitnodiging had ontvangen, want er werd natuurlijk wel gewerkt met een gastenlijst en dresscode (blauw-wit).
Die avond heb ik met Avihu en zijn vrienden zelf Independence Day gevierd (mét dansfeest, zonder dresscode).
Ook had ik die woensdag een sollicitatiegesprek via Facetime met de basisschoolcoach, directeur en leerkracht van het Olof Palme in Drunen. Het was een ontzettend fijn gesprek en ik ben dan ook aangenomen! Het is zo fijn dat ik nu zeker ben van een stageplek!
Afgelopen vrijdag ben ik met Avihu meegegaan naar Jeruzalem voor een bruiloft. Het was warm, maar zó mooi! De locatie was een binnenplaats van een klein theater, wat een plaatje was. Zo wil ik ook wel trouwen ;).
Op zondag begint hier de werkweek weer, waarbij ik de kinderen kennis mocht laten maken met Nederland! Ik heb de kinderen vooral wat feitjes verteld, maar de stroopwafels en oranje toeters liggen al klaar voor de rest van de week! Ook ben ik aan het proberen om een Skypegesprek te regelen met een klas in Nederland. Zo kunnen de kinderen alle vragen over Nederland aan Nederlandse kinderen stellen, hoe tof is dat?!
Ook is er vandaag, en de rest van de week, een hittegolf in Tel Aviv en andere delen van Israël. Was het vorige week nog rond de 24 graden, nu is het 's ochtends om 9 uur al bijna 30 graden. Gelukkig kon de airco op stage op de hoogste stand (na hem een paar klappen te geven).
Morgen word ik vroeg op stage verwacht, omdat iemand van het ministerie van onderwijs een bezoek komt brengen. Sinds kort is er een nieuwe wet, dat kinderdagverblijven meer moeten bieden dan alleen een opvang. Er moeten leerzame activiteiten beschikbaar zijn, zodat de kinderen beter voorbereid naar het basisonderwijs gaan. Door dit bezoek willen de leerkrachten dat alles perfect en netjes is, waardoor ik een uurtje eerder kom om mee te helpen.
Alle leuke ervaringen hier kregen toch een minder fijne lading toen ik te horen kreeg dat mijn lieve mama in het ziekenhuis ligt. Een tumor is uit haar dikke darm gehaald. Gelukkig voelt ze zich al een stuk beter en mag ze snel naar huis. Lieve mama, heel veel beterschap en kusjes voor jou!

  • 15 Mei 2016 - 20:19

    Lian:

    Hallo Floor,
    Wat leuk om je verhalen zo te lezen. Het zal een hele ervaring zijn.
    Ik zou zeggen geniet van de mooie tijd daar en kleinen meisjes worden groot he.
    Heel veel beterschap voor je moeder.

    Groetjes Lian

  • 19 Mei 2016 - 11:09

    Vincent Hoeks:

    Hoi Floor,

    Het heeft even geduurd, maar nu was er dan tijd om je verslagen te lezen. Wat een geweldige ervaring!! Nu al. Het reizen met de bus, de taalbarrière en natuurlijk de ervaringen met de kinderen. Goed dat je activiteiten hebt gepland rondom Skype en het thema around the world. Ik ben benieuwd hoe dat is gegaan.
    We spreken elkaar binnenkort weer. Leuk!

    Groet Vincent

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floor

Voor mijn minor Experience Abroad ga ik 3 maanden stage lopen in Tel Aviv!!! Via deze site hoop ik iedereen die geïnteresseerd is in mijn belevenissen op de hoogte te houden!

Actief sinds 12 Maart 2016
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 7054

Voorgaande reizen:

27 April 2016 - 16 Juli 2016

Tel Aviv, here I come!

Landen bezocht: